Μονοπάτια Παρατήρηση πουλιών  Το λιμάνι της Μήθυμνας   Geocaching  Ποδήλατο  Yoga  Εκδρομή με καραβάκι  Εκδρομή με γαϊδουράκια  Κατάδυση  Αθλητικές εγκαταστάσεις Πρόσβαση      Πρώτες βοήθειες Πληροφορίες

Με ποδήλατο

Το να ταξιδεύεις στη Λέσβο με ποδήλατο δεν είναι εύκολο πράγμα. Απαιτεί καλή φυσική κατάσταση αφού υπάρχουν μεγάλες υψομετρικές διαφορές σε κάθε διαδρομή, και καλή προετοιμασία του ποδηλάτου για να τα βγάλει πέρα με του κακοτράχαλους χωματόδρομους.

Η συνεχής εναλλαγή των υψομετρικών, τα άπειρα μονοπάτια μέσα στο πράσινο και τα πολλά δέντρα με την σκιά που δημιουργούν, φτιάχνουν ιδανικές συνθήκες για xc, trial, allmountain και λιγο freeride ποδηλάτες. Αν δεν είστε ποδηλάτης μην απελπίζεστε. Σίγουρα θα βρείτε διαδρομές με χαμηλό δείκτη δυσκολίας για να ποδηλατήσετε ξεκούραστα και να γνωρίσετε τη Λεσβιακή ύπαιθρο.

Στην περιοχή δραστηριοποιούνται επιχειρήσεις ενοικίασης ποδηλάτων που μπορείτε να τις δείτε εδώ.

Το ποδήλατό σας

Ένα ποδήλατο hard tail με καλά φρένα (v-brake ή υδραυλικά δισκόφρενα) είναι υπέρ αρκετό. Ένα φωτιστικό (head lamp) κρίνεται απαραίτητο αν θέλετε να κινηθείτε νυχτερινές ώρες αφού δεν υπάρχει δημοτικός φωτισμός στους περισσότερους επαρχιακούς και σε όλους τους αγροτικούς δρόμους. Φροντίστε να κάνετε αισθητή την παρουσία σας.

Ένα σετ εργαλείων και ανταλλακτικός αεροθάλαμος θα σας βγάλουν από τη δύσκολη θέση αν βρεθείτε.

Δείτε τις ποδηλατικές διαδρομές που προτείνουμε, ακολουθήστε τες και στείλτε μας τις εντυπώσεις σας. Με τη σειρά μας θα τις αναρτήσουμε στην ιστοσελίδα αυτή και θα λάβουμε σοβαρά υπ’ όψιν μας τις παρατηρήσεις σας για να βελτιώσουμε τη χάραξή τους.

Μόλυβος - Σκάλα Συκαμινιάς

Η διαδρομή αυτή σας δίνει την ευκαιρία να κινηθείτε κατά μήκος της βόρειας ακτογραμής. Ξεκινά από το Μόλυβο ( Δημοτικό Σχολείο) και καταλήγει στο γραφικό χωριό της Σκάλας Συκαμινιάς. Στην επιστροφή ακολουθεί την άσφαλτο στις πλαγιές του όρους Λεπέτυμνος και μας περνά από τα χωριά της Συκαμινιάς, του Λεπέτυμνου, της Αργένου και του Βαφειού. Συολική απόσταση 32,60 χιλιόμετρα. 40% χώμα και 60% άσφαλτο.

Μόλυβος - Λιγώνα - Πέτρα

Μία σχετικά εύκολη διαδρομή που δε θα σας απομακρύνει από το Μόλυβο αλλά θα σας δώσει την ευκαιρία να επισκεφτείτε τους νερόμυλους της Λιγώνας. Οι υψομετρικές διαφορές δεν είναι μεγάλες και η βατότητα του χωματόδρομου είναι καλή. Συνολική απόσταση 12.70 χιλιόμετρα. 17% χώμα και 83% άσφαλτο.

Μόλυβος - Εφταλού - Σκάλα Συκαμιάς - Συκαμιά - Λεπέτυμνος - Άργενος - Κοιλάδα Κατσιλέμονα - Βαφειός - Μόλυβος

Η διαδρομή ξεκινάει από το ΜΟΛΥΒΟ, ακολουθεί μία διαδρομή πεδινή προς τα ανατολικά για την Ευταλού και τις Θερμές πηγές. Στην συνέχεια ανηφορίζει και κατηφορίζει έως την παραλία και φτάνει στην περιοχή Μεγάλα Θέρμα που αποτελεί γεωθερμικό πεδίο με αναβλύζοντα θερμά ύδατα στη θάλασσα. Από εκεί συνεχίζει παραλιακά με κατεύθυνση ανατολικά φτάνει στη ΣΚΑΛΑ ΣΥΚΑΜΙΑ αφού περάσει από τον Αγ. Δημήτριο Λεπετύμνου. Από εκεί ανηφορίζει προς τον κηρυγμένο Παραδοσιακό οικισμό της ΣΥΚΑΜΙΑΣ και στη συνέχεια φτάνει και διασχίζει τον αγροτικό οικισμό της ΑΡΓΕΝΟΥ. Στη συνέχεια με κατεύθυνση δυτική εισέρχεται στην κοιλάδα του Κατσιλέμονα η οποία καταλήγει στο Κάμπινγκ του Μολύβου.

Νότια του Μολύβου

Η διαδρομή ξεκινάει από το ΜΟΛΥΒΟ, ακολουθεί μία διαδρομή πεδινή προς τα νότια-νότιοανατολικά για τον μικρό οικισμό του ΒΑΦΕΙΟΥ. Στην συνέχεια ανηφορίζει και κατηφορίζει και φτάνει έως την ΣΤΥΨΗ που αποτελεί δυναμικό αγροκτηνοτροφικό οικισμό της Λέσβου, όπου τον διασχίζει εγκάρσια. Από εκεί συνεχίζει με κατεύθυνση δυτική-βορειοδυτική κατηφορίζει έως τον κηρυγμένο Παραδοσιακό οικισμό της ΠΕΤΡΑ αφού περάσει από το ΠΕΤΡΙ. Από εκεί εισέρχεται προς τον βράχο της Παναγιάς Πέτρας και στη συνέχεια φτάνει και διασχίζει την Παραλία της Πέτρας. Στη συνέχεια με κατεύθυνση βόρεια ακολουθεί τον παραλιακό δρόμο προς ΜΟΛΥΒΟ ή επιλέγει να εισέρθει από την λιμνοδεξαμενή η οποία καταλήγει επίσης στο Μολύβο.